If you’ve booked on behalf of other people, you’re also responsible for ensuring all members of your party have completed the form. 50% refundable after departure, within a maximum period of 2 months. Vous pouvez profiter d’un large choix de plats chauds et froids, de boissons et de snackings pour une pause gourmande. Got a question? The form must be completed online within 48 hours of departure. Covid-19: o For all customers affected by travel bans linked to the Coronavirus, online cancellation and free of charge is possible for any reservation starting before 01/09/2020 made from France or Internationally. For a free refund, go to: Le service Mes Bagages sera suspendu à partir du 1er novembre, les commandes restent possibles jusqu'au 22 octobre 2020. You may receive a £100 fine from UK authorities if you fail to complete the form. In the context of the COVID 19 health crisis and within the framework of the national deconfinement protocol decreed by the public authorities, we are able to announce the gradual resumption of reservation services and assistance at the station for people in situations of handicap and reduced mobility. Non remboursable après le départ. Si vous souhaitez afficher la version normale, https://www.diplomatie.gouv.fr/fr/conseils-aux-voyageurs/conseils-par-pays-destination/luxembourg/#, Calendrier des travaux : anticipez les perturbations, Echange/modification/annulation/remboursement. Pour plus de détails et des informations mises à jour régulièrement, veuillez consulter le site web du ministère de l’Europe et des Affaires étrangères. In the context of the implementation of the state of health emergency in France and more generally in Europe, entry and travel restrictions have been put in place. Les voyageurs en provenance d’une autre région peuvent entrer librement en Italie (y compris pour du tourisme), ne sont pas soumis à une quarantaine et ne doivent pas présenter de test Covid. En cas d'échange, si le prix du nouveau billet est plus élevé, la différence tarifaire sera à votre charge. It’s up to all of us to follow public health guidelines, so that everyone can travel with confidence. - Concernant OUIGO, si vous aviez un voyage prévu, vous serez remboursé automatiquement par re-crédit sur la carte bancaire ayant servi à l'achat de votre billet… •    You can hold a ticket with a small deposit and pay the full ticket later, Find all of our commercial measures for the majority of carriers below: Vous arrivez d’une autre région française ? On the other hand, essential professional or medical trips of less than 5 days are not covered by this measure. The current situation taken into account, the TGV Lyria traffic conditions are likely to change. The CEO expects that this process will take six months to a year. All journeys with TGV INOUI and INTERCITÉS can be canceled without charge before the departure of your train, up to and including 04 January. Please see our “Essential info for travel to Belgium” section for more information. Les voyageurs qui arrivent au Luxembourg ou en Belgique demeurent par ailleurs soumis aux obligations suivantes : Avant le départ et pour vos voyages jusqu’au 4 janvier inclus, vous pouvez échanger et annuler sans frais via l'onglet "Mes commandes". From 1 October Tous les voyages jusqu'au 04/01 inclus sont annulables sans frais avant le départ de votre train. Passenger Locator Form: When travelling to or returning to Belgium, ALL passengers aged 16 years and over are legally required to complete a Passenger Locator Form. The cleaning of the trains is therefore reinforced and carried out on each arrival at the station, or several times a day.

To ensure your protection as well as that of your fellow passengers, we advise you to wear a mask for your train journey and any movement in the train stations. Your voucher will be valid until 1 June 2021 for travel to any Eurostar destination (subject to availability).

It is already passed the departure date on my ticket and I can’t cancel it!

Only customers with a ticket, their exceptional travel certificates and a legitimate reason are authorized to travel. From 3 June, the frequency of TGVs between France and Italy increases, making it possible to reach 2 to 3 daily round trips.

SNCF SERVICES. If you are requesting an electronic voucher because your train has been canceled, please note that your request must be submitted within 60 days of the originally scheduled travel date. Any exchange or refund request can be made at the SNCF station and shop, at 3635 or via the SNCF complaint form.

How long before departure must I be present at the station? - E-tickets: go to the regional TER website and ask the Customer Service. You will find the list of exemptions here.

Let us take care of your journey, from booking to boarding. Les autorités sanitaires des pays desservis par Thalys ont émis différentes recommandations concernant les déplacements. Any traveler who has stayed during the last 14 days in an area classified at risk must comply, whatever his nationality or his usual place of residence, with the health measures that you can find here. Dans les boutiques, le nettoyage est renforcé et des vitres de protection sont installées.

De la même manière, les offres Eurolines, Blablabus et Blablacar ne sont plus disponibles sur OUI.sncf jusqu'à nouvel ordre. Il est donc préférable de réaliser votre test avant d’arriver en Italie pour éviter tout désagrément. Suite aux récentes annonces du Conseil Fédéral suisse, les voyageurs en provenance de certaines régions françaises, notamment d’Île-de-France, seront soumis à une mise en quarantaine de 10 jours à l’entrée en Suisse. Celui-ci ne peut être retiré que ponctuellement afin de vous restaurer. Find here all the information concerning the destination of Luxembourg and that of Belgium/.

Afin d’offrir un maximum de flexibilité à ses passagers, TGV Lyria met en place des mesures commerciales, pour tout voyage entre le 28/05 et le 04/01 inclus : Si votre billet concernait un train supprimé par ce plan de transport adapté, les frais et remboursement sont annulés du 22/09 au 12/12/2020 pour les circulations suivantes : •    Circulations du 28/09 au 12/12/2020 pour les trains n° : 9761, 9777, 9789, 9774 If you’re unable to travel and have a booking up to 7 September, we’d like to offer you an eVoucher so you can re-book your trip for a later date. If you need to get information, exchange tickets, or plan or change a journey, please use: If you need to plan an upcoming journey, please make an appointment with one of our advisers as required by public health guidelines. 50% refundable in the event of cancellation before the departure time indicated on the ticket. Si votre demande est faite après le départ de votre train ou que vous ne parvenez pas à annuler votre billet, vous pouvez en demander le remboursement online via la page dédiée SNCF.com « SNCF à votre écoute » > « Réclamations » > motif : « je n’ai pas utilisé mon billet ». However, make sure you'll respect the rules of social distancing. Higher Si votre trajet aller était prévu jusqu'au 7 septembre inclus, vous pouvez bénéficier d'un remboursement sous la forme d'un e-voucher ou d'un échange gratuit dans la même classe de confort que la réservation (sans frais d'échange). In order to offer maximum flexibility to its passengers, TGV Lyria implements commercial measures for any trip between 28/05 and 04/01/21 inclusive: • Before train departure: reimbursement is free of charge and exchange free of charge (excluding any difference in price) via the "My bookings" tab. A negative test result does not end the quarantine. If the departure date on your ticket has already happened, please use the SNCF form to request a refund. Le groupe SNCF Profil, finance, Newsroom, patrimoine, culture, identité, ... vous devez remplir en ligne et télécharger une attestation d’absence de symptômes Covid-19 avant votre voyage. Apple store Google Play. Vous trouverez ci-dessus toutes les mesures commerciales pour chaque transporteur, si vous voyagez avec des transporteurs différents, veuillez suivre la procédure pour chacun des transporteurs. Make sure to keep this ticket and go to the designated place to leave enough room for everyone. L’ensemble des agents présents pendant votre voyage est équipé de masque pour assurer la protection de tous. Sont exemptés les voyageurs pouvant présenter un test PCR négatif effectué moins de 48 heures avant l’entrée sur le territoire allemand et rédigé en allemand ou en anglais. Découvrez toutes les actions mises en œuvre par SNCF pour continuer de vous protéger.

• If you have a ticket, you will be contacted by email or SMS before your trip to inform you if it is confirmed or cancelled.

Please see our “Essential info for travel to France” section for more information. The latest information and guidance on these measures can be found at: https://www.gov.uk/uk-border-control. Mr Farandou became CEO of SNCF almost a year ago, meaning his first 12 months in the role have been marked by transport strikes and the Covid-19 health crisis.

If you’re returning to the UK afterwards: please note that you’ll have to fill in a mandatory government form even if you’re a UK national or resident. •OUI.sncf, l'assistant SNCF (in France only) and the traffic information on SNCF are updated at 5pm every day and give a reliable source of the traffic 3 days before your journey. Related stories. We also inform you that wearing a mask is compulsory on the Thalys trains. POUR SE RENDRE AU LUXEMBOURG OU EN BELGIQUE DEPUIS LA FRANCE. A compter du 22 septembre, de nouvelles mesures concernant l’entrée sur le territoire italien s’appliquent aux voyageurs des régions françaises ci-dessous : Ile de France, Auvergne Rhône-Alpes, Corse, Hauts de France, Nouvelle Aquitaine, Occitanie, Provence-Alpes-Côte d’Azur. You can find the full list of commercial measures for all carriers below. If you're travelling to the UK from France and the Netherlands on or after Saturday 15 August, you'll also need to self-isolate for 14 days on arrival. You will not have to pay any fare difference when exchanging for a new, more expensive ticket. France Covid-19 latest: New cases at record 30,000 threshold. Des frais supplémentaires de 40 € / 30 £ par personne et par trajet s'appliquent pour les échanges dans les 14 jours du départ initial. For a free refund, go to: Before departure and for your trips up to and including 1 January 2021, you can exchange and cancel free of charge via the ‘My bookings’ page. • If your outward journey was scheduled between 8 September 2020 and 15 November 2020 inclusive, you can benefit from a refund in the form of an e-voucher or a free exchange in the same comfort class as the reservation.