Dear woman even bursts into spontaneous song in an inn she spontaneously opened for a film crew casually dropping in while her husband rests inside a freezer after trying to rape their daughter, and having found himself at the receiving end of the youngster’s kitchen knife. Ghosts don’t cry, says the returned-from-death grandmother. | Une effervescence de germes multicolores, une véritable explosion de chagrin transformée en courroux sauvage ou en une joie intense. CGU | Alors on en vient à oublier une trame risible pour se concentrer sur ces caractères bien brossés dont on s'intéresse vivement d'un bout à l'autre. n'ayant pas pu voir le film au cinéma je l'ai regardé hier soir sur petit écran. All rights reserved. The dialogue is clipped and aggressive....wonderful...none of that Hollywood psychobabble and truly down to earth. Cruz et Dueñas se complètent avec grand talent, mais rien ne nous fera oublier la présence de cette Carmen Maura, magnifique de non-dits, perchée derrière ce siège de voiture, cachée à la vue de tous et de toutes, à écouter à et regarder cette fille chantant l’éponyme d’un titre, les yeux ensevelies par les larmes. Du bonheur! A rural cemetery is a hive of activity - women cheerily cleaning the headstones with almost festive enthusiasm. Raimunda has abandoned her dreary day jobs to take over an absent friend's restaurant and cater for a visiting movie crew. Searching for streaming and purchasing options ... Common Sense is a nonprofit organization. The film's title means "return": What various kinds of returns do you see here? On peut toutefois relever certains défauts, des intrigues non résolues ou écartées, comme celle de Cruz et de son mari, où la gestion de son restaurant. She is special. The only problem of the film is that it had a few editing problems. All the performances were excellent with Penélope Cruz showing us just what a great actress she is, this time in her native tongue. Available for everyone, funded by readers. Raimunda (Penélope Cruz), her daughter Paula (Yohana Cobo) and her sister Sole (Lola Dueñas) travel from Madrid to the windy and superstitious village of Alcanfor de las Infantas to visit the grave of their mother and aunt Irene (Carmen Maura), who died years ago in a fire with her husband. Sa patte est donc moins perceptible. And as often in the past, Almodóvar makes a song a central moment in the film. The story concerns the murders of unfaithful or otherwise wayward men; the female characters support one another. Or is it? Entre problèmes sentimentaux et familiaux, ces hèroïnes dèmontrent la puissance de la solidaritè au fèminin pluriel dans ce conte moderne qui s'autorise quelques audaces fantastiques façon "Cria Cuervos" de Carlos Saura! Check box if your review contains spoilers, Three generations of women survive the east wind, fire, insanity, superstition and even death by means of goodness, lies and boundless vitality.
Celui-ci sait infliger un pur suspense à des moments clés dans des séquences dont on n’aurait même pas imaginé, quelques instants plus tôt, en être étonné, voire surpris. It's when you stumble out of the cinema and dive into the nearest coffee shop to greet the assistant in a language you only use on holiday that the power of this movie becomes evident. Mais il faut bien admettre que le parrain de la Movida fait partie de ces rares réalisateurs capables de véhiculer sans hermétisme aucun son propre univers. Pedro Almodovar's 2004 Hitchcockian effort, Bad Education, proved to be a polarizing force. My favorite film by Almodovar.