Le Conjugueur is dedicated to French conjugation. J'ai appris à mes dépens à me défier de lui. Apprendre des vers, une leçon, un rôle. French verb conjugation for apprendre and synonym for verb apprendre. Apprendre à danser. Il apprit à régler ses passions. Les vers s'apprennent plus facilement que la prose.

Verb raconter is from first group.Fill this verb conjugation to indicative imperfect : je tu racontaisil racontaitnous racontionsvous racontiezils racontaient. N'apprendrez-vous jamais à vous taire? Je lui apprendrai bien à vivre, je lui apprendrai bien son devoir, Apprendre : verbs with similar conjugation, Apprendre conjugation in present indicative, Apprendre conjugation in present perfect indicative, Apprendre conjugation in imperfect indicative, Apprendre conjugation in pluperfect indicative, Apprendre conjugation in simple past indicative, Apprendre conjugation in past perfect indicative, Apprendre conjugation in simple future indicative, Apprendre conjugation in future perfect indicative, Apprendre conjugation in present subjunctive, Apprendre conjugation in past subjunctive, Apprendre conjugation in imperfect subjunctive, Apprendre conjugation in pluperfect subjunctive, Apprendre conjugation in present conditional, Apprendre conjugation in past conditional, Apprendre conjugation in present imperative, Present infinitive of french verb Apprendre, Present participle of french verb apprendre, Present gerundive of french verb apprendre, conjugation rules and endings for the second group verbs, Apprendre in interrogative and female form, Apprendre in interro-negative and female form, Apprendre in passive voice and female form, Apprendre in passive voice and negative form, Apprendre in passive voice and interrogative form, Apprendre in passive voice, negative form and female form, Apprendre in passive voice, interrogative form and female form, Apprendre in passive voice and interro-negative form, Apprendre in passive voice, interro-negative form and female form, S'apprendre in interrogative and female form, S'apprendre in interro-negative and female form, Apprendre french conjugation in indicative, Apprendre french conjugation in present indicative, Apprendre french conjugation in present perfect indicative, Apprendre french conjugation in imperfect indicative, Apprendre french conjugation in pluperfect indicative, Apprendre french conjugation in simple past indicative, Apprendre french conjugation in past perfect indicative, Apprendre french conjugation in simple future indicative, Apprendre french conjugation in future perfect indicative, Apprendre french conjugation in subjunctive, Apprendre french conjugation in present subjunctive, Apprendre french conjugation in past subjunctive, Apprendre french conjugation in imperfect subjunctive, Apprendre french conjugation in pluperfect subjunctive, Apprendre french conjugation in conditional, Apprendre french conjugation in present conditional, Apprendre french conjugation in past conditional, Apprendre french conjugation in imperative, Apprendre french conjugation in present imperative, Apprendre french conjugation in past imperative. Un malheur s'apprend plus vite qu'une bonne nouvelle.

Prendre and its derived verbs are the only verb of this type. La tradition nous apprend que... Cette mésaventure lui apprendra à être circonspect, à se conduire avec prudence. This is the list of apprendre french verb synonyms : Here is the full list of verbs sharing the same verb conjugation : List of verbs used as patterns in french conjugation: Apprendre is a french third group verb. Il y a des choses que l'usage seul apprend. So, this verb is irregular and do not follow a regular conjugation pattern like first or second group verbs. Quelle nouvelle avez-vous apprise? Conjugation au masculin à la voix active avec l'auxiliaire avoir. Conjugate verb apprendre at all tenses. Conjugaison du verbe apprendre Verbe du 3ème groupe - Le verbe apprendre est transitif direct Le verbe apprendre peut se conjuguer à la forme pronominale : s'apprendre Le verbe apprendre se conjugue …

Follow this link to see all the endings of the conjugation of most of the third group verbs : Apprendre une langue. Une science ne s'apprend point sans peine. Conjugation | Rules | Exercise | Spelling | Forum | Number | Video, Accents: â    ä    à    é    è    ê    ë    î    ï    ô    ö    û    ç, j'apprendstu apprendsil apprendnous apprenonsvous apprenezils apprennent, j'ai appristu as apprisil a apprisnous avons apprisvous avez apprisils ont appris, j'apprenaistu apprenaisil apprenaitnous apprenionsvous appreniezils apprenaient, j'avais appristu avais apprisil avait apprisnous avions apprisvous aviez apprisils avaient appris, j'appristu apprisil appritnous apprîmesvous apprîtesils apprirent, j'eus appristu eus apprisil eut apprisnous eûmes apprisvous eûtes apprisils eurent appris, j'apprendraitu apprendrasil apprendranous apprendronsvous apprendrezils apprendront, j'aurai appristu auras apprisil aura apprisnous aurons apprisvous aurez apprisils auront appris, que j'apprenneque tu apprennesqu'il apprenneque nous apprenionsque vous appreniezqu'ils apprennent, que j'aie apprisque tu aies apprisqu'il ait apprisque nous ayons apprisque vous ayez apprisqu'ils aient appris, que j'apprisseque tu apprissesqu'il apprîtque nous apprissionsque vous apprissiezqu'ils apprissent, que j'eusse apprisque tu eusses apprisqu'il eût apprisque nous eussions apprisque vous eussiez apprisqu'ils eussent appris, j'apprendraistu apprendraisil apprendraitnous apprendrionsvous apprendriezils apprendraient, j'aurais appristu aurais apprisil aurait apprisnous aurions apprisvous auriez apprisils auraient appris, j'eusse appristu eusses apprisil eût apprisnous eussions apprisvous eussiez apprisils eussent appris.

Qu'est-ce que j'apprends? Apprendre à lire, à écrire. Choose the correct answer from the list below: French conjugation is available on your mobile iPhone, iPad and Android.

Firefox and Chrome users: install a shortcut (Firefox or Chrome) then type "conj apprendre" in your address bar for the fastest conjugations. C'est lui qui m'a appris ce que je sais. Apprendre quelque chose par cœur. It contains all verbs conjugated to all tenses. J'apprends que vous devez partir ce soir. Ils s'apprirent réciproquement tout ce qu'ils avaient fait depuis leur séparation. Search the definition and the translation in context for “ apprendre ”, with examples of use extracted from real-life communication. Apprendre is a very common french verb. Les usages de la société s'apprennent en fréquentant le monde. Fréquent - Transitif - Autorise la forme pronominale, je vais apprendretu vas apprendreil va apprendrenous allons apprendrevous allez apprendreils vont apprendre, je viens d'apprendretu viens d'apprendreil vient d'apprendrenous venons d'apprendrevous venez d'apprendreils viennent d'apprendre, abaisser - amuser - appeler - approfondir - avoir - concentrer - décéder - défaillir - démarrer - démolir - départir - devenir - dire - écouter - envier - être - étudier - faire - haler - huer - interagir - mentionner - mettre - naître - nettoyer - partir - penser - permettre - pouvoir - prendre - recueillir - récupérer - réfléchir - remercier - remplacer - sortir - supposer - surgir - unir - venir - vivre. Le maître qui lui a appris le dessin. Grammar rules are there to help you to learn French. Il apprit l'art de la guerre sous ce grand capitaine. On m'apprend qu'il se marie. Similar French verbs: reprendre, comprendre, entreprendre Apprendre les mathématiques, la géographie, la jurisprudence, etc.

apprendre verb conjugation to all tenses, modes and persons. J'ai appris de vous à modérer mes désirs. Il nous a appris de grandes nouvelles. Apprendre les usages de la bonne société. Apprendre is conjugated the same way that verbs that end in : -endre Apprendre is conjugated with auxiliary avoir. J'ai appris par une longue expérience que... C'est un homme avec qui il y a toujours quelque chose à apprendre. Apprendre verb is direct transitive.

window.___gcfg = {lang: 'fr'};(function() {var po = document.createElement('script'); po.type = 'text/javascript'; po.async = true;po.src = 'https://apis.google.com/js/platform.js';var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(po, s);})(); Le Conjugueur is also available offline on. Conjugate the French verb apprendre in several modes, tenses, voices, numbers, persons : indicative mode, subjunctive, imperative mood, conditional, participle …